"Çocuk" kimdir? Kime "çocuk" denir? "Çocukluk" ömrün hangi çağlarını kapsar? Peki, "çocuk edebiyatı" nedir? "Çocuk edebiyatı" çocuğa ne vadeder? Çocuğumuzun zihinsel, dilsel, görsel gelişimi sırasında öykülerden, romanlardan, masallardan ne umabiliriz? Bir kitabın çocuğa saygı duyan, onun öğrenme, kabul edilme, başarılı olma, oyun oynama, sevme-sevilme ihtiyaçlarını gözeten bir anlayışla kaleme alındığını bir bakışta nasıl anlarız?
Öğretmenler, anne ve babalar; bir kitapçıda "Çocuk Edebiyatı" rafının önünde durup buna benzer soruları kaç kere sordu kendine kim bilir?
Çocukken okuduğumuz bir masalın veya bir romanın aziz hatırasını, tüm okuma serüvenimiz boyunca saklamaz mıyız? Bu bakımdan yaşam boyu etkisini hissettirecek çocukluk okumaları, okur kimliğimizin en önemli yapı taşları olagelmiştir her zaman. Bir çocuğun "okur benliği"nin sağlıklı okumalarla inşa edileceğine inanan Monera Yayınları, çocuk okurlarına güvenilir okuma seçenekleri sunar.
"Monera Yayınları" logosu taşıyan bir çocuk kitabında;
» Kâğıt, görsel, cilt, kapak, yazı fontu ve puntosu gibi fiziksel özelliklere,
» Konu, kahramanlar, atmosfer, değerler eğitimi, tema, ana fikir, evrensellik gibi içerik özelliklerine,
» Masal, roman, hikâye, şiir, anı, fabl, tiyatro gibi tür özelliklerine,
» Türkçe söz varlığı, kavramsal zenginlik, kusursuz cümle yapıları, yazım-noktalama titizliği gibi üslup özelliklerine özen gösterilmiştir.
"Monera Yayınları" logosu taşıyan bir çocuk kitabı, okurlarının;
» Pedagojik, akademik ve estetik gelişimini sağlıklı yürütmesine,
» Kendini zengin bir söz varlığıyla ifade edebilmesine,
» Okuma, dinleme, anlama, yazma ve görsel okuryazarlık gibi becerileri kalıcı olarak edinmesine,
» Okuma alışkanlığı kazanıp bu alışkanlığı bir yaşam biçimine dönüştürmesine,
» Türk ve dünya edebiyatının seçkin örneklerindeki duyuş, düşünüş ve anlayış zenginliğine tanık olmasına hizmet eder.